Turniej Trojmagiczny

Turniej Trójmagiczny - turniej w którym trzy szkoły, biorą udział w Turnieju. Jest to rywalizacja trzech szkół, w trzech trudnych, niezwykle trudnych zadaniach. Rozgrywka jest pomiędzy trzema szkołami : Hogwart (Szkocja), Beaxbeatons (Francja) i Durmstang (Bułgaria). Szkołę może reprezentować TYLKO jeden członek szkoły. Uczestników Turnieju Trójmagicznego wylosowywała Czara Ognia, która gdy miała wyrzucić z siebie pergamin robiła się czerwona, a jej standardowym kolorem był kolor niebieski. Zwyciężca Turnieju Trójmagicznego dostawał nagrodę w wysokości 1.000 galeonów. Turniej Trójmagiczny rozgrywał się w lokalizacji Francji, Bułgarii i Szkocji co 5 lat. Jako, że ofiar przybyło zaprzestano organizować turnieje. W tomie "Harry Potter i Czara Ognia" Harry staje się reprezentantem szkoły Hogwart razem z Cedrikiem z Huppleptoffu.

Zadania w Turnieju Trójmagicznym: Zwyciężca zadania:
1. zdobycie złotego jaja przed smokiem Harry Potter
2. uratowanie z głębokiego jeziora przyjaciół Cedrik Diggory
3. znalezienie Świstoklika w labiryncie Harry Potter oraz Cedrik Diggory.

Turniej Trójmagiczny w Czarze Ognia odbywa się w 1994 roku. Tradycją Turnieju Trójmagicznego był Bal Bożonarodzeniowy, który poprzedzał 1 dzień od drugiego zadania. Oto pary:
Albus Dumbledore -> Minerwa McGonagall
Argus Filch -> Panna Noris (jego kotka)
Neville Longbottom -> Ginny Weasley
Wiktor Krum -> Hermiona Granger
Harry Potter -> Padma Patil
Ron Weasley -> Lavender Patil
W roku 1994 podczas ostatniego zadania, Harry doszedł do końca i znalazł Świstoklik, który dotknął razem z Cedrikiem Diggorym i który zaprowadził ich na cmentarz. Diggory został zamordowany przez Glizdogona , a Potter ledwo uniknął śmierci.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License