Harry Potter

Harry Potter - ur. 30 lipca 1980 r. - fikcyjna postać ze świata Harry'ego Pottera. Gdy Potter miał miesiąc udało mu się przeżyć atak ze strony Lorda Voldemorta, a on wyszedł z zaledwie blizną na czole w kształcie błyskawicy. Harry po napadzie przeżył, ale jego rodzice zostali zamordowani, więc został zaadoptowany przez ciotkę Petunię i wuja Vernona, którzy są mugolami. Pierwszy raz, gdy idzie z rodziną do ZOO, widzi węża, z którym rozmawia. Później , przed 11 urodzinami Harry'ego bohater dostaje list. Wujostwo pozbawia go rzeczy, którą dostał , a później Harry w 11 urodziny dowiaduje się iż jest czarodziejem.Wkrótce dowiaduje się, iż przeżył on jako jedyny zaklęcie uśmiercające. Zostaje oficjalnie przydzielony do szkoły magii i czarodziejstwa w Hogwarcie (Szkocja). Poznaje dwójkę przyjaciół Rona Weasleya i Hermionę Granger. Podejmuje naukę przez 7 lat (1991-1998). Na wakacje przyjeżdżał do domu Dursleyów. W 2018 roku (20 lat po zabiciu zabójcy, który wysłał jego rodziców na cmentarz) okazuje się, że ma dwójkę dzieci , Albusa i Lily i ożenił się z Ginny Weasley.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License